Kada motor nepravilno radi, gubi snagu, povremeno trza, a na ispuhu je primjetna prekomjerna količina crnog dima - simptomi su koji upućuju na mogući kvar ventila EGR, tj. probleme u sustavu za recirkulaciju ispušnih plinova.
Razlog za povrat dijela ispušnih plinova u ciklus rada motora je snižavanje temperatura izgaranja i dodatnog sagorijevanja čestica čime se smanjuje potrošnja, ali i količina kancerogenih dušičnih oksida u ispuhu. Uz vibracije i gubitak snage motora, jedan od vidljivih znakova kvara na ventilu ERG je plavkasta boja boje kućišta ventila. Posebno česti su kvarovi kod malih dizelskih automobila koji se većinom koristite u gradu, na relacijama koje su često hladna i kratka vožnja, a negativno utječu na rad sustava recirkuliranja plinova.
No, postoje i drugi razlozi kao što je neadekvatno ulje ili njegova premala količina, potrošene košuljice cilindara ili prstenovi klipova, zbog čega dolazi do prodora ulja u komoru za sagorijevanje. Kvar mogu izazvati i pohabane vodilice ventila, neispravan odušak uljnog korita ili turbopunjača, te uporaba goriva koje sadrži preveliku količinu sumpora.
Kvar na ventilu ne znači odmah kupovinu novog ventila, a u većini slučajeva problem se može riješiti čišćenjem, a dobro obavljen posao jamči rezultat usporediv s novim ventilom. Ukoliko je ipak došlo do oštećenja elektromotora koji pokreće ventil, jedino rješenje je zamjena. Čišćenjem čađe na mehaničkom dijelu, ventil se vraća u život, no ako je kvar na elektronskom sklopu neophodna je zamjena.
Učestale vožnje na kratkim relacijama, previsoka razina ili neadekvatno ulje u motoru, istrošene karike, te prisutnost sumpora u gorivu, najčešći su uzroci začepljenja ERG ventila.